Pages

Friday, July 29, 2016

kejar hati


Assalamualaikum ♥♥

entah lah. malam ni tetiba rasa macam nak menulis tentang hati. hati yang penat mengejar. mengejar benda yang tak pasti. tak pasti samada kita boleh miliki atau tak. 

" bila tiba satu saat, kau dah penat mengejar, berhenti. toleh belakang, lihat siapa yang kejar kau. "

kadang-kadang rasa penat sangat. penat kejar hati orang ni. padahal dia bukan berhenti toleh kita pun. so. kau kena kuat. berhenti dan biar dia berlalu pergi. pergi mengejar orang lain. kuat untuk berdiri dan hadap semua tu. kalau dia betul jodoh kita, sejauh mana dia lari meninggalkan kita, nanti akan sampai satu saat dia akan patah balik dan akan bertemu kita di satu jalan. jalan yang mana, waktu bila, hanya Allah yang tahu. tapi. kalau dia bukan jodoh kita, bila saat kita berselisih dan biar dia berlalu pergi, dia takkan kembali. ibarat angin yang datang sehala dan membuai jauh. ibarat orang tak dikenali bersapa dan terus pergi. 

" di saat hati kau berbunga mengejar yang di depan, ingatlah bahawa ada hati yang menangis di belakang. "

" ada hati yang tak boleh dibeli. tetapi diberi percuma oleh pemiliknya. "


No comments:

Post a Comment